C3xE05: Difference between revisions
No edit summary |
No edit summary |
||
Line 9: | Line 9: | ||
De vier elfachtige wezens bestaan uit deel boom, deel elf. Van een afstand is het lastig vast te stellen of het elfendeel bestaat uit een vaste materie of uit etherische doorzichtige substantie. | De vier elfachtige wezens bestaan uit deel boom, deel elf. Van een afstand is het lastig vast te stellen of het elfendeel bestaat uit een vaste materie of uit etherische doorzichtige substantie. | ||
[[File:Sylvar.jpg| | [[File:Sylvar.jpg|thumb|Sylvar Warriors]] | ||
De leider van deze wezens stelt zich voor als Davion, en hij biedt aan om de party te verzorgen en informatie uit te wisselen in Val Elembar, een Sylvar encampment niet ver van waar de party zich nu bevindt. | De leider van deze wezens stelt zich voor als Davion, en hij biedt aan om de party te verzorgen en informatie uit te wisselen in Val Elembar, een Sylvar encampment niet ver van waar de party zich nu bevindt. | ||
=== Val Elembar === | |||
Onderweg naar Val Elembar spreken Davion en de party kort. Wanneer er naar belangrijke informatie wordt gevraagd, wijst Davion hen er op, dat er later meer dan genoeg zal zijn om bij te praten. Wanneer de Sylvar de party vraagt of zij bekend zijn met de Amethyst Alliance, de aartsvijanden van de Sylvar, komt het antwoord van Vasnen niet geheel overtuigend over op Davion. Hij houdt zijn mond voor de rest van de tocht. | Onderweg naar Val Elembar spreken Davion en de party kort. Wanneer er naar belangrijke informatie wordt gevraagd, wijst Davion hen er op, dat er later meer dan genoeg zal zijn om bij te praten. Wanneer de Sylvar de party vraagt of zij bekend zijn met de Amethyst Alliance, de aartsvijanden van de Sylvar, komt het antwoord van Vasnen niet geheel overtuigend over op Davion. Hij houdt zijn mond voor de rest van de tocht. | ||
Line 76: | Line 78: | ||
De party vaart terug, dezelfde weg als dat ze zijn gekomen, langs het Isle of Strife. Hun nieuwe doel was eerst Tethrombar, maar na overleg wordt er eerst een stop gemaakt langs de westkant van het eiland om Kahaatzi, de Amethyst Alliance technologiehoofdstad te bezoeken. | De party vaart terug, dezelfde weg als dat ze zijn gekomen, langs het Isle of Strife. Hun nieuwe doel was eerst Tethrombar, maar na overleg wordt er eerst een stop gemaakt langs de westkant van het eiland om Kahaatzi, de Amethyst Alliance technologiehoofdstad te bezoeken. | ||
=== Telefoontjes Plegen === | |||
De Sending Stones die de party in haar bezit heeft worden driftig gebruikt! | |||
Theodore verzekerd hen dat de Teraphon snel leren, en dat het vervaardigen van metalen wapens hun inmiddels gemakkelijk afgaat. | |||
Contact met Melin levert hen nieuwe informatie op: op 10 Claw of Winter zal er een burgemeestersverkiezing plaatsvinden voor Tiessendam. Deze verkiezing lijkt de party best belangrijk, gezien Tiessendam op dit moment de enige nederzetting is op de Relic Isles. | |||
Davion stuurt hen nog een naam door. Dekiel, kapitein van de Sylvar in Tethrombar is buitenstaanders goed gezind. Misschien is het een goed idee hem te contacteren zodra Tethrombar aan wordt gedaan? | |||
=== Kahaatzi === | |||
Het anker van Vasnens Pride wordt uitgeworpen en de party reist naar Kahaatzi. Onderweg rijdt een wagens, getrokken door een soortement Raptor, Snurf bijna omver. | |||
[[File:Raptor`.webp|thumb|Een Raptophon, afgebeeld zonder kar]] | |||
Kahaatzi ligt midden in de jungle, en is van ver af goed te zien. De stad lijkt te bestaan uit drie enorme bomen, die elk van binnen hol zijn. Tussen de bomen zijn touwen geknoopt, om bruggen te vormen of om goederen langs te transporteren. Tussen de bomen vliegen kleine Pterodactylusjes met scrolls om hun poten gebonden, om zo boodschappen over te brengen. | |||
Op de grond is het een drukte van jewelste. Honderden Teraphon zwermen door de stad. De vele kraampjes die zich op de grond bevinden bieden werk aan deze Teraphon: men is druk bezig met het vervaardigen van leer, touw, bewerkt hout, textiel, en noem zo maar op. | |||
Ties merkt op, dat uit een van de karren die langsrijdt het geluid van metaal op metaal komt, en opent de kar waar iedereen bij staat. De kar bevat zwaarden, maces, speren, pijlen: allen vervaardigd van metaal. | |||
Kort wordt er gesproken met Aztili (tss), en de centraal gelegen boom van Tizoc wordt ontdekt. | |||
== Campagne voor het Burgemeesterschap van Tiessendam == | == Campagne voor het Burgemeesterschap van Tiessendam == |
Revision as of 11:47, 17 September 2023
Eerste Ontmoeting met de Sylvar
Na de aanvaring met de Mistfarers heerst er chaos op Vasnen's Pride. Schroef probeert de schade aan de boot vast te stellen, matrozen verzorgden de gewonden, en de party probeert te communiceren met het lichtsignaal dat van de oever schijnt.
Met hulp van Morse-code wordt het signaal van de mysterieuze wezens ontcijferd: "Hulp nodig?"
De sloepen worden neergelaten en de party kiest er voor om contact te leggen met deze wezens.
De vier elfachtige wezens bestaan uit deel boom, deel elf. Van een afstand is het lastig vast te stellen of het elfendeel bestaat uit een vaste materie of uit etherische doorzichtige substantie.
De leider van deze wezens stelt zich voor als Davion, en hij biedt aan om de party te verzorgen en informatie uit te wisselen in Val Elembar, een Sylvar encampment niet ver van waar de party zich nu bevindt.
Val Elembar
Onderweg naar Val Elembar spreken Davion en de party kort. Wanneer er naar belangrijke informatie wordt gevraagd, wijst Davion hen er op, dat er later meer dan genoeg zal zijn om bij te praten. Wanneer de Sylvar de party vraagt of zij bekend zijn met de Amethyst Alliance, de aartsvijanden van de Sylvar, komt het antwoord van Vasnen niet geheel overtuigend over op Davion. Hij houdt zijn mond voor de rest van de tocht.
Val Elembar is een nederzetting van de Sylvar, geleden vlak bij de frontlinie. Het bestaat uit slechts 5 gebouwen, elk in een elfse stijl gebouwd. De positionering van de gebouwen is rond een heuvel, die uitsteekt als een pukkel op het voor de rest vlakke landschap.
De party neemt een korte periode van rust bij het kampvuur, en wordt verzorgd door Sasiel, de Sylvar healer. Davion pleegt een overleg met de rest van de guards. Sasiel wisselt wat ervaringen uit met Snurf op het gebied van culinaire tradities. Snurf krijgt de kans om wat heerlijk zoete bomennektar te proeven.
De periode van rust is echter van korte duur, want zodra Davion met de guards terugkomt wordt de party omsingeld en worden de tattoos van de character grofhandig onthuld. De spanning is om te snijden, maar gelukkig weet de party de achterdochtige Sylvar te sussen. Wat volgt is een zorgvuldigde operatie van het opbouwen van wederzijds vertrouwens door informatieuitwisseling.
Vertrouwen Opbouwen, Ook Wel: De Grote Loredump
Aan het kampvuur stellen Davion en de party om de beurt elkaar een vraag. Op deze manier worden beide partijen beter van deze ontmoeting.
Hoe wordt een Sylvar geboren?
Een Sylvar is een ziel van een eeuwenoud elfenras, gedoemd door een vloek. Nishara, de koningin van de Sylvar, heeft ooit als eerste een ziel van een overleden elf aan een boom gebonden en zo nieuw leven geblazen aan zowel de ziel als de boom. Het resultaat hiervan was de eerste Sylvar.
Waar kwamen de elfen vandaan die de eerste Sylvar zouden worden?
Het niet meer bestaande koninkrijk Maladessia, gelegen in wat nu het Groothertogdom van Quur is: Grand Duchy of Quur.
Aan wat voor vloek waren deze elfen onderhevig?
Er werd te diep gegraven, waardoor er een oud kwaad wakkergemaakt werd. Oorzaak is nog steeds niet geheel duidelijk.
Hoe vaak worden buitenstaanders gezien?
De laatste keer was ongeveer honderd jaar geleden.
Hoe oud is Davion?
70 elfenjaar, 300 sylvarjaar
Wie leidt de Sylvar?
Koningin Nishara heeft absolute autoriteit en heeft het laatste woord.
Hoe vermijdt men de Mistfarers?
Liever niet langs de Mist varen. Buitenzijde eilanden vermijden.
Hoe is de oorlog ontstaan met de Amethyst Alliance?
De Amethyst Alliance heeft de Sylvar aangevallen voor bomenkap. De bomen die werden gekapt waren nodig om extra Sylvar te ressurecten. Ironisch genoeg heeft de aanval geleidt tot extra bomenkap, gezien er meer behoefte was aan Sylvar soldaten.
Waar verblijft Nishara?
In de hoofdstad Tethrombar.
Hoe zit het met de Black Lotus Society?
Het is het gesprek van de dag bij de Sylvar. Een groep van de Black Lotus Society zou zich gemeld hebben in Tethrombar om diplomatie te bedrijven met Nishara. De groep bestaat uit Goblins en een mensenvrouw gekleed in zwart.
Is iedereen even vriendelijk tegen buitenstaanders?
Er zijn grote verschillen in de standpunten binnen de Sylvar. De Sylvar zijn niet gewend aan buitenstaanders en het zorgt daarom voor frictie dat er zich ineens zo veel voortdoen.
Davion waarschuwt de party dat ze niet door elke Sylvar even genadig zullen worden opgevangen als dat ze door hem zijn opgevangen. Hij raadt ze aan te bedenken wat hun plan is, voor dat patrouilles de dag erna langs Val Elembar zullen komen.
De party besluit daarop om Val Elembar te verlaten. Tusnelda vervaardigt een Sending Stone om met Davion in contact te kunnen blijven.
Kahaatzi, Technologiehoofdstad van de Amethyst Alliance
De party vaart terug, dezelfde weg als dat ze zijn gekomen, langs het Isle of Strife. Hun nieuwe doel was eerst Tethrombar, maar na overleg wordt er eerst een stop gemaakt langs de westkant van het eiland om Kahaatzi, de Amethyst Alliance technologiehoofdstad te bezoeken.
Telefoontjes Plegen
De Sending Stones die de party in haar bezit heeft worden driftig gebruikt!
Theodore verzekerd hen dat de Teraphon snel leren, en dat het vervaardigen van metalen wapens hun inmiddels gemakkelijk afgaat.
Contact met Melin levert hen nieuwe informatie op: op 10 Claw of Winter zal er een burgemeestersverkiezing plaatsvinden voor Tiessendam. Deze verkiezing lijkt de party best belangrijk, gezien Tiessendam op dit moment de enige nederzetting is op de Relic Isles.
Davion stuurt hen nog een naam door. Dekiel, kapitein van de Sylvar in Tethrombar is buitenstaanders goed gezind. Misschien is het een goed idee hem te contacteren zodra Tethrombar aan wordt gedaan?
Kahaatzi
Het anker van Vasnens Pride wordt uitgeworpen en de party reist naar Kahaatzi. Onderweg rijdt een wagens, getrokken door een soortement Raptor, Snurf bijna omver.
Kahaatzi ligt midden in de jungle, en is van ver af goed te zien. De stad lijkt te bestaan uit drie enorme bomen, die elk van binnen hol zijn. Tussen de bomen zijn touwen geknoopt, om bruggen te vormen of om goederen langs te transporteren. Tussen de bomen vliegen kleine Pterodactylusjes met scrolls om hun poten gebonden, om zo boodschappen over te brengen.
Op de grond is het een drukte van jewelste. Honderden Teraphon zwermen door de stad. De vele kraampjes die zich op de grond bevinden bieden werk aan deze Teraphon: men is druk bezig met het vervaardigen van leer, touw, bewerkt hout, textiel, en noem zo maar op.
Ties merkt op, dat uit een van de karren die langsrijdt het geluid van metaal op metaal komt, en opent de kar waar iedereen bij staat. De kar bevat zwaarden, maces, speren, pijlen: allen vervaardigd van metaal.
Kort wordt er gesproken met Aztili (tss), en de centraal gelegen boom van Tizoc wordt ontdekt.
Campagne voor het Burgemeesterschap van Tiessendam
Expeditie naar Io, Life of the Isles
Slotwoord van de DM
De DM verzoekt jullie vriendelijk om een level up naar level 5 alvast voor te bereiden :)