C3xE02: Difference between revisions

From Thessarpedia
Jump to navigation Jump to search
No edit summary
No edit summary
Line 18: Line 18:


== De Poort van Iztli ==
== De Poort van Iztli ==
Bij Iztli aangekomen zien de avonturiers een grote maya-piramide, omgeven door verschillende kleinere huisjes en dit alles omringd door een houten pallisade.
Bij de ingang wordt hen de toegang geweigerd, gezien de avonturiers niet beschikken over de [[Mark of Tizoc]].
De vriendelijke shamaan [[Aztili]] (tss) biedt hen aan om het Ritueel van Tizoc te ondergaan, waarbij iemand bij het waardig bevonden worden door Tizoc, zijn mark zal ontvangen en dus toegang zal verkrijgen tot de heilige stad [[Iztli]].
De groep komt te weten dat Aris en Evir een week geleden aan dit ritueel zijn begonnen.
Daarnaast wordt er terloops genoemd dat trollen en alle natuur op het eiland (de bomen inkluis) zeer heilig zijn voor het Terraphon-volk.


== Schip in Zicht? ==
== Schip in Zicht? ==

Revision as of 17:49, 29 May 2023

28 mei 2023, KClovis

Vertrek uit het Base Camp

In het Expedition Base Camp wordt de groep klaargemaakt om Evir en Aris te zoeken, die een week eerder naar Iztli vertrokken zijn.

Bij de helden sluit aan: Bromley Breaktusk, de broer van Owen Breaktusk.

Tocht door de Jungle

De tocht door de jungle blijkt niet eenvoudig. Met een kapmes, vervaardigd door Schroef, en de bijl van Bromley, weet de groep zich door het oerwoud te bewegen. De oversteek van een rivier zorgt voor een beetje oponthoud, en er wordt gekozen voor het pad met de 'grote voetstappen' in plaats van het pad met de 'vele kleinere voetstappen'. Ook ziet Ties een zogeheten Cindermonkey, een aap wiens vacht bestaat uit kleine vlammetjes.

De Trollengrot

Het pad met de grote voetstappen leidt langs een grot, waar een troll ligt te slapen. De troll wordt gewekt door de voetstappen van Vasnen, en er volgt een gevecht. De troll maakt geen schijn van kans, omdat hij door de avonturiers in een hoekje wordt gedreven en geflankt wordt.

Na een eenzijdig gevecht zorgt Schroef er voor met zijn vlammende wapen dat de troll niet meer kan regenereren, en hij tapt het bloed van de troll in een Greater Potion of Healing (4d4+4).

De Poort van Iztli

Bij Iztli aangekomen zien de avonturiers een grote maya-piramide, omgeven door verschillende kleinere huisjes en dit alles omringd door een houten pallisade.

Bij de ingang wordt hen de toegang geweigerd, gezien de avonturiers niet beschikken over de Mark of Tizoc.

De vriendelijke shamaan Aztili (tss) biedt hen aan om het Ritueel van Tizoc te ondergaan, waarbij iemand bij het waardig bevonden worden door Tizoc, zijn mark zal ontvangen en dus toegang zal verkrijgen tot de heilige stad Iztli.

De groep komt te weten dat Aris en Evir een week geleden aan dit ritueel zijn begonnen.

Daarnaast wordt er terloops genoemd dat trollen en alle natuur op het eiland (de bomen inkluis) zeer heilig zijn voor het Terraphon-volk.

Schip in Zicht?

Het Ritueel van Tizoc

De Deur van Ties

De Deur van Schroef

De Deur van Vasnen

De Deur van Bromley

De Deur van Snurf