Category:Soulforged: Difference between revisions
No edit summary |
No edit summary |
||
Line 3: | Line 3: | ||
== Geschiedenis == | == Geschiedenis == | ||
Metallus had altijd al een traditie van het vervaardigen van golems. Metaal en hout werden op magische wijze gecombineerd tot behulpzame en gehoorzame helpers. Deze golems werden bijvoorbeeld ingezet op het platteland, in de bouw, en als bodyguard. In 500 v.N.T. wist een adventuring party uit Metallus het Outer Realm [[Planes of Existence#Mechanus|Mechanus]] te bereiken. Wonder boven wonder wisten zij uit dit goddelijke rijk terug te keren, en niet zonder lege handen. Ze overhandigden hun loot, [[The Silver Core]], aan de zittende koning van Metallus. Deze installeerde het voorwerp in een van de golemfabrieken in [[Argentum]], en op die dag werd de eerste [[Soulforged]] geboren. De golems die uit deze fabriek kwamen bezaten bewustzijn, voelden emotie, begrip, en pijn. | |||
== Naamgeving == | == Naamgeving == |
Revision as of 11:15, 15 November 2022
The Soulforged zijn een ras van geanimeerde golems. Alle Soulforged zijn geboren in Argentum, the City of Silver.
Geschiedenis
Metallus had altijd al een traditie van het vervaardigen van golems. Metaal en hout werden op magische wijze gecombineerd tot behulpzame en gehoorzame helpers. Deze golems werden bijvoorbeeld ingezet op het platteland, in de bouw, en als bodyguard. In 500 v.N.T. wist een adventuring party uit Metallus het Outer Realm Mechanus te bereiken. Wonder boven wonder wisten zij uit dit goddelijke rijk terug te keren, en niet zonder lege handen. Ze overhandigden hun loot, The Silver Core, aan de zittende koning van Metallus. Deze installeerde het voorwerp in een van de golemfabrieken in Argentum, en op die dag werd de eerste Soulforged geboren. De golems die uit deze fabriek kwamen bezaten bewustzijn, voelden emotie, begrip, en pijn.
Naamgeving
Omdat Soulforged zich niet voortplanten op biologische wijze, heeft een Soulforged geen familienaam. De standaard naamgeving voor een Soulforged omvat een voornaam, en een beschrijving van een feature. Voorbeelden:
Ulric Blind-eye
Theric Largelegs
Eris the Helmless
Gameplay
Gebruik voor gameplay purposes dezelfde statistieken en features als de D&D 5e Warforged.