C3xE02

From Thessarpedia
Revision as of 17:57, 29 May 2023 by Rubicon (talk | contribs)
Jump to navigation Jump to search

28 mei 2023, KClovis

Vertrek uit het Base Camp

In het Expedition Base Camp wordt de groep klaargemaakt om Evir en Aris te zoeken, die een week eerder naar Iztli vertrokken zijn.

Bij de helden sluit aan: Bromley Breaktusk, de broer van Owen Breaktusk.

Tocht door de Jungle

De tocht door de jungle blijkt niet eenvoudig. Met een kapmes, vervaardigd door Schroef, en de bijl van Bromley, weet de groep zich door het oerwoud te bewegen. De oversteek van een rivier zorgt voor een beetje oponthoud, en er wordt gekozen voor het pad met de 'grote voetstappen' in plaats van het pad met de 'vele kleinere voetstappen'. Ook ziet Ties een zogeheten Cindermonkey, een aap wiens vacht bestaat uit kleine vlammetjes.

De Trollengrot

Het pad met de grote voetstappen leidt langs een grot, waar een troll ligt te slapen. De troll wordt gewekt door de voetstappen van Vasnen, en er volgt een gevecht. De troll maakt geen schijn van kans, omdat hij door de avonturiers in een hoekje wordt gedreven en geflankt wordt.

Na een eenzijdig gevecht zorgt Schroef er voor met zijn vlammende wapen dat de troll niet meer kan regenereren, en hij tapt het bloed van de troll in een Greater Potion of Healing (4d4+4).

De Poort van Iztli

Bij Iztli aangekomen zien de avonturiers een grote maya-piramide, omgeven door verschillende kleinere huisjes en dit alles omringd door een houten pallisade.

Bij de ingang wordt hen de toegang geweigerd, gezien de avonturiers niet beschikken over de Mark of Tizoc.

De vriendelijke shamaan Aztili (tss) biedt hen aan om het Ritueel van Tizoc te ondergaan, waarbij iemand bij het waardig bevonden worden door Tizoc, zijn mark zal ontvangen en dus toegang zal verkrijgen tot de heilige stad Iztli.

De groep komt te weten dat Aris en Evir een week geleden aan dit ritueel zijn begonnen.

Daarnaast wordt er terloops genoemd dat trollen en alle natuur op het eiland (de bomen inkluis) zeer heilig zijn voor het Terraphon-volk.

Schip in Zicht?

Aztili brengt de avonturiers, die het Ritueel van Tizoc wel willen ondergaan, via een slingerend pad richting de vulkaan Mount Bruul. Ties spot in de verte een boot, met een rode en een zwarte vlag, die via de zuidelijke kust richting het oosten vaart.

Het Ritueel van Tizoc

Eenmaal aangekomen in de binnenste kamers van de vulkaan, waar lava kolkt, zien zij Aris en Evir in een kleermakerszit zitten voor een totempaal. Aztili biedt iedereen aan het ritueel te beginnen, door een dampende vieze vloeistof te drinken. De avonturiers nemen plaats bij de totempaal en vinden zichzelf in een wereld van dromen en deuren.

De droom vindt plaats in dezelfde vulkanische ruimte als eerder, maar heeft ditmaal acht ronde deuren met een naam er op geschreven in drakonische runen: een voor elke avonturiers, en daarnaast een deur voor Aris en voor Evir. Ties opent als eerste zijn deur door zijn rechter (of was het linker?) hand tegen de stenen schijf aan te leggen.

De Deur van Ties

Achter de deur van Ties bevindt zich een tavern. Ties en Bromley bewegen zich naar binnen, en bestellen een biertje. Er wordt niet abnormaal gereageerd op de jongens, en de rest van de avonturiers blijft in de deuropening staan kijken.

Opeens komen er twee dwarfs aan tafel zitten bij Ties. Zij vragen hem, of de deal nog steeds staat?

De tijd staat stil. Voor het eerst, wordt Ties toegesproken door Tizoc. Tizoc vraagt zich af of Ties nog steeds dezelfde keuze als vroeger zou maken?

De tijd wordt hervat. Ties gaat akkoord met de dwarves, en de figuren lopen de tavern uit. Niet lang daarna wordt Ties door een kleine menigte uit de tavern gegooid. De deur gaat dicht, en hij bevindt zich opnieuw in de vulkanische tempel. De naam op Ties' deur licht groen op.

De Deur van Schroef

De Deur van Vasnen

De Deur van Bromley

De Deur van Snurf