C3xE18

From Thessarpedia
Jump to navigation Jump to search

De avonturiers bevinden zich in de beruchte The Dark Side, een taveerne gelegen in de donkere wereld van de Shadowfell. De sfeer is gespannen, want Kael Gloomsinger is nog altijd niet herrezen door de mysterieuze Raven Queen. Zijn lot hangt nog steeds in de lucht, maar de groep heeft geen tijd te verliezen. Malmus Murahart biedt zijn hulp aan en vertelt dat hij een portal kan openen naar de Material Plane, de wereld waar de groep vandaan komt. Dit biedt hen een kans om verder te gaan met hun missie, ondanks Kaels afwezigheid. In een laatste poging om contact met hem te houden, laten ze een Sending Stone achter, zodat Kael hen kan bereiken zodra hij herrezen is.

Met de plannen in gang zetten ze koers naar de Arena van de Drakencup. Draven Ravenclaw reist met hen mee. Malmus opent een rift tussen de twee werelden, maar de magie is krachtig en trekt onverwacht de aandacht van drie Sorrowsworn, angstaanjagende wezens die zich voeden met de emoties van de levenden: The Lonely, The Angry en The Hungry. Het gevecht dat volgt is fel en intens, maar uiteindelijk slaagt de groep erin om de Sorrowsworn te verslaan. Echter, de overwinning is niet zonder kosten. Eén van de wezens weet te ontsnappen aan de andere kant van de portal, en de avonturiers stappen door de opening, hopend dat ze zich nu in veiligheid bevinden.

Maar wat hen aan de andere kant wacht, is pure chaos. De overgang naar de Material Plane is verre van rustig. Melin, zwaar gewond, mist nu een arm, en Clem is eveneens verwond, zijn frustratie en boosheid zijn niet te missen. Hij is niet alleen kwaad om de situatie, maar ook achterdochtig over wat er precies gaande is. De groep weet zich een weg te banen door de omgeving en bereikt uiteindelijk hun tent, waar ze elkaar treffen en de situatie evalueren.

De sfeer is gespannen in de Arena. Ties en Snurf, in een poging hun eer te herstellen, eisen een persconferentie op. Helaas gaat hun optreden volledig de verkeerde kant op. Hun woorden hebben het tegenovergestelde effect van wat ze bedoelden, en hun reputatie raakt ernstig beschadigd. Het wordt zelfs erger wanneer Billa Billabong, een gnoom uit het publiek, beweert gezien te hebben dat Ties zonder zelfs maar naar Melin om te kijken de arena verliet, waardoor de situatie nog complexer wordt. Marcus Malsmak, de omroeper van het toernooi, meldt dat het evenement toch doorgaat, hoewel er een aanzienlijke schadevergoeding van 10.000 goud zal worden ingehouden van het prijzengeld. Dit bedrag zal worden gebruikt om Clem en Melin van protheses te voorzien, maar de groep is allesbehalve tevreden met deze uitkomst.

Terwijl de avond valt, trekken de avonturiers zich terug en beginnen met het plannen van hun volgende zet. Ferdinand besluit de kamers van Marcus Malsmak te onderzoeken. Wat hij ontdekt, is onthullend: Marcus Malsmak wordt al geruime tijd niet meer betaald door Drakengeld BV, een aanwijzing dat er iets veel groters aan de hand is dan ze aanvankelijk dachten. Ondertussen volgen Ties en Snurf Clem, die in een moeilijke situatie verkeert. Twee zwarte Dragonborn rogues confronteren hem en eisen geld van hem — en niet pas over een maand, maar volgende week. Clem weet niet of hij het geld bij elkaar kan krijgen, maar de druk is groot.

Ondertussen maakt Spruit een onverwachte zet: hij weet zichzelf te promoveren tot teamkapitein. Niet tevreden met de gang van zaken, besluit hij naar het populaire praatprogramma Drakenpraat te gaan. Hier wil hij de waarheid over de situatie van zijn team naar buiten brengen. Met een indrukwekkende overtuigingskracht weet hij de reputatie van de groep te herstellen, maar hij gaat uiteindelijk te ver. In een onverwachte onthulling maakt hij bekend dat Clem onder druk wordt gezet door de Dragonborn rogues, en dat Drakengeld BV financieel in zwaar weer verkeert. Het publiek reageert geschokt, maar het zijn de zenuwachtige reacties van Marcus Malsmak, de presentator van het programma, die het meest opmerkelijke zijn. Hij probeert Spruit te onderbreken, maar Spruit blijft volharden.

Net wanneer hij zich in zijn overwinning koestert, gebeurt er iets verschrikkelijks. Grote schaduwen beginnen zich vanuit het publiek en de catacomben te bewegen, en het wordt snel duidelijk dat ze omringd zijn door een legioen van zwarte Dragonborns — minstens dertig. De dreiging is duidelijk: er is geen ontsnappen meer mogelijk.

Wat zal er gebeuren in de volgende sessie van DnD 5e met de boiis? Blijf het volgen om te ontdekken wat de toekomst in petto heeft voor de groep!